Σε ακύρωση και επαναδημοπράτηση οδηγείται το σιδηροδρομικό έργο ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Αίγιο. Σύμφωνα με πληροφορίες ο διαγωνισμός οδηγείται σε νέα διαδικασία καθώς φτάνουμε σε αδιέξοδο. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε το 2018 και αρχικά είχε βγει μειοδότης η ΑΚΤΩΡ.
Στη συνέχεια με το γνωστό θέμα του ανταγωνισμού ο διαγωνισμός μπλοκάρισε για μεγάλο διάστημα, έφτασε στο ΣτΕ και η επιτροπή του διαγωνισμού αποφάσισε να προχωρήσει σε νέο μειοδότη καταλήγοντας στην Κ/Ξ Μυτιληναίος-Elecnor.
Η κοινοπραξία αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος αλλά ο διαγωνισμός δεν προχώρησε καθώς όπως έγινε γνωστό από δημοσιεύματα προβλήματα αντιμετώπιζε και η ισπανική εταιρεία. Ο διαγωνισμός έφτασε στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ η οποία όμως παρέπεμψε στην επιτροπή του διαγωνισμού λόγω απουσίας της εγγυητικής επιστολής.
Νέος διαγωνισμός
Η επιστροφή του θέματος στην επιτροπή ουσιαστικά οδηγεί σε αδιέξοδο τον διαγωνισμό καθώς θεωρείται μονόδρομος η εισήγηση για ακύρωση και επαναδημοπράτηση του έργου. Την νέα δημοπράτηση και από το βήμα του 4ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Βίνης, πακέτο με το έτερο έργο ηλεκτροκίνησης Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Τα δύο έργα προγραμματίζεται να δημοπρατηθούν το επόμενο διάστημα.
Η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο αποτελεί ένα έργο που είναι υπερπολύτιμο για να ολοκληρωθούν οι εργασίες αναβάθμισης της γραμμής Αθήνα-Πάτρα. Με την ολοκλήρωση των έργων θα μπορούν να κινούνται τα συγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα σε διπλές γραμμές με ταχύτητες που φτάνουν κατά τμήματα μέχρι και τα 200 χλμ/ώρα. Να σημειώσουμε ότι η γραμμή Κιάτο-Αίγιο, χωρίς την ηλεκτροκίνηση αναμένεται -άνευ απροόπτου- να δοθεί στην κυκλοφορία μέσα στο καλοκαίρι.
Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης για την ολοκλήρωση των απαραίτητων έργων είναι 30 μήνες. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και περίοδος 36 μηνών συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Τα έργα έχουν μήκος 70,6 χιλιόμετρα και με τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 200 χιλιόμετρα/ώρα. Παράλληλα περιλαμβάνονται τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία, κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, φυτεύσεις, εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων σε εντοπισμένα σημεία.
Να θυμίσουμε πως εδώ και ένα έτος περίπου έχει τεθεί σε λειτουργία η νέα διπλή γραμμή από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο (χωρίς βέβαια την ηλεκτροκίνηση) φέρνοντας τον σιδηρόδρομο περίπου 35χλμ μακριά από την Πάτρα.
Να σημειώσουμε πως στους επόμενους μήνες αναμένονται νέες εργολαβίες για να φτάσει το τρένο στην Πάτρα. Αφορά την επιδομή-ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση του τμήματος από τη Ροδοδάφνη μέχρι τον Ψαθόπυργο, και το Ρίο ενώ προγραμματίζεται και η έναρξη του διαγωνισμού για και βέβαιο το πολυσυζητημένο τμήμα από το Ρίο μέχρι την πόλη (Άγιος Διονύσιος) και το λιμάνι της Πάτρας (Άγιος Ανδρέας).
Comments