Σχεδόν έξι μήνες μετά τον θάνατο του 46χρονου λιμενεργάτη Δημήτρη Δαγκλή στην προβλήτα ΙΙ της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, την ώρα που δούλευε, το πρωί της Πέμπτης, ακόμα ένα εργατικό ατύχημα συνέβη. Στην προβλήτα ΙΙΙ αυτήν τη φορά.
Ένας 38χρονος λιμενεργάτης κατά τη διάρκεια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πάνω σε φορτηγό πλοίο, έπεσε από ύψος 12 μέτρων και έχει τραυματιστεί σοβαρά. Οι πρώτες πληροφορίες λένε ότι έχει υποστεί κατάγματα σε όλο του το σώμα.
Το σωματείο των εργαζομένων ΕΝΕΔΕΠ τονίζει: «Εχτές παραλίγο για λίγα δευτερόλεπτα δεν θρηνήσαμε κι άλλο συνάδελφο. Σήμερα άλλος ένας συνάδελφος σακατεύτηκε καθώς έπεσε από 12 μέτρα ύψος στο καράβι. Τα ψέματα τελείωσαν. Εργοδοσία και κυβέρνηση έχουν την ευθύνη για ό,τι γίνει από δω και πέρα».
Η επίσημη ανακοίνωση του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος για το ατύχημα αναφέρει:
«Ενημερώθηκε πρωινές ώρες σήμερα, η Λιμενική Αρχή Κερατσινίου, για τραυματισμό 38χρονου λιμενεργάτη, κατά τη διάρκεια εργασίας του επί παραβεβλημένου φορτηγού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υπό ξένη σημαία, στην προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (Σ.Ε.Π. Α.Ε.) στην περιοχή του Νέου Ικονίου Κερατσινίου. Συγκεκριμένα, ο 38χρονος κατά τη διαδικασία φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στο πλοίο, έπεσε από ύψος από το σημείο που εργαζόταν, για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία στο κατάστρωμα του πλοίου, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του. Ο άνδρας μεταφέρθηκε έχοντας τις αισθήσεις του, από ασθενοφόρο όχημα του Ο.Λ.Π. Α.Ε. σε ιδιωτικό θεραπευτήριο όπου και νοσηλεύεται. Προανάκριση διενεργείται από το Β’ Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά».
Στάση εργασίας μέχρι τα μεσάνυχτα της Πέμπτης πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco, ενώ στις επτά το απόγευμα θα κάνουν γενική συνέλευση, προκειμένου να αποφασίσουν τα περαιτέρω βήματα τους. Ήδη και πριν συμβεί το σημερινό ατύχημα η ΕΝΕΔΕΠ έχει προκηρύξει 24ωρη απεργία για την Κυριακή 1η Μαΐου με βασικό αίτημα την υπογραφή ικανοποιητικής ΣΣΕ.
Η ΕΝΕΔΕΠ εξέδωσε την εξής ανακοίνωση:
«Σήμερα που είναι παγκόσμια ημέρα υγιεινής και Ασφάλειας την “γιορτάζουμε” μ’ ένα συνάδελφό μας να έχει σακατευτεί μετά από πτώση από 12 μέτρα ύψος, διότι το καράβι που εργαζόταν είχε σάπια ρέλια (προστατευτικά κάγκελα). Είναι ευθύνη της εργοδοσίας όλα αυτά τα χρόνια να γίνεται έλεγχος στα καράβια κάτι που όμως δεν συμβαίνει ποτέ. Αυτό το νέο έγκλημα δεν θα είχε συμβεί αν η Cosco DPORT τηρούσε τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας και δεν έστελνε τους εργαζόμενους σαν πρόβατα σε σφαγή.
»Αλήθεια πόσες φορές έχουμε γλιτώσει από του χάρου τα δόντια; Δεν ήταν ούτε η κακιά στιγμή – ούτε παιχνίδι της μοίρας. Οι υπεύθυνοι έχουν ονοματεπώνυμο. Όλα αυτά τα χρόνια αγωνιζόμαστε για την προστασία της ζωής μας. Οι ζωές μας δεν είναι νούμερα, σαν αυτά που τους νοιάζουν και τους νοιάζει να αυξάνονται για να αυγατίζουν τα κέρδη τους με τον ιδρώτα μας και το αίμα μας. Απαιτούμε και αγωνιζόμαστε για να γυρνάμε σπίτια μας όπως ακριβώς φεύγουμε.
»Τα ψέματα τελείωσαν. Εδώ και τώρα να εφαρμοστούν όλα τα μέτρα υγιεινής κι ασφάλειας για την προστασία της ζωής μας. Να αποδοθούν εδώ και τώρα οι ευθύνες για το νέο ατύχημα! Να μην υπάρξει άλλος συνάδελφος και άλλος εργαζόμενος τραυματισμένος. Να υπογραφεί εδώ και τώρα ΣΣΕ που να συμπεριλαμβάνει τις προσαυξήσεις των νυχτερινών, αργιών και Σαββατοκύριακών. Να ενταχθούν όλοι οι εργαζόμενοι στα βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα. Να γίνουν όλοι οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης».
ΠΕΝΕΝ: «Άμεση λήψη ουσιαστικών μέτρων»
Το ναυτεργατικό σωματείο ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει το σοβαρό εργατικό ατύχημα και απαιτεί να ληφθούν άμεσα και ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή εργασία στο λιμάνι, στα καράβια, στην επισκευαστική ζώνη και σε όλους τους εργασιακούς χώρους, σύμφωνα με τις θέσεις των εργαζομένων.
«Όχι στα μεροκάματα του τρόμου, όχι άλλο αίμα εργατών για τα κέρδη των εφοπλιστών και της Cosco» τονίζει και επισημαίνει τις ευθύνες που έχει για το δυστύχημα η εταιρεία που «επέδειξε εγκληματική αμέλεια στην τήρηση των κανόνων για την ασφαλή εργασία των εργαζομένων» όπως και το υπουργείο Ναυτιλίας και οι αρμόδιες υπηρεσίες του οι οποίες «δυστυχώς όπως αποδεικνύεται και με αυτό το δυστύχημα οι έλεγχοι που υποτίθεται κάνουν είναι εικονικοί έως ανύπαρκτοι θέτοντας με αυτόν τον τρόπο σε θανάσιμο κίνδυνο την ασφάλεια και την ζωή των εργαζομένων».
Ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
Τα Τμήματα Εργατικής Πολιτικής και Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν να διερευνηθούν οι συνθήκες του ατυχήματος, να αποδοθούν άμεσα οι ευθύνες και παράλληλα να αντιμετωπιστούν οι αιτίες του κακού για να μην υπάρξει άλλο τέτοιο δυστύχημα ή ατύχημα.
- Να σταματήσουν οι υπεργολαβίες. Οι εργαζόμενοι να προσληφθούν απευθείας από την ΣΕΠ/Cosco με συμβάσεις πλήρους εργασίας.
- Να συμφωνηθεί Γενικός Κανονισμός Προσωπικού με τους εκπροσώπους των εργαζομένων που να οριοθετεί και να ρυθμίζει τις εργασιακές σχέσεις και τις συνθήκες εργασίας στο τέρμιναλ.
- Να λειτουργήσει Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας με τη συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων.
- Η Επιθεώρηση Εργασίας και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να επιτελέσουν το ρόλο τους που είναι η προστασία των εργαζομένων από την εργοδοτική αυθαιρεσία.
«Τη Δευτέρα 25.10.2021 ο Δημήτρης Δαγκλής άφηνε την τελευταία του πνοή στο container terminal της ΣΕΠ/Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Τότε διαπιστώναμε ότι οι αιτίες έχουν όνομα και υπεύθυνους .Έξι μήνες μετά και παρόλες τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, τις υποσχέσεις ΣΕΠ/Cosco και κυβέρνησης, ελάχιστα φαίνεται ότι έχουν βελτιωθεί. Οι αιτίες παραμένουν οι ίδιες, ίδιοι παραμένουν και οι υπεύθυνοι» αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ .
Καταδικάζει και το ΚΚΕ
«Η σημερινή Παγκόσμια Ημέρα για την Υγεία και την Ασφάλεια στην εργασία σημαδεύτηκε από ένα νέο εργατικό ”ατύχημα” στο λιμάνι της COSCO, στον Πειραιά με έναν λιμενεργάτη πολύ σοβαρά τραυματισμένο στο νοσοκομείο. Αυτό το νέο εργατικό ”ατύχημα” έρχεται να επιβεβαιώσει ότι πίσω από τις μεγάλες ελλείψεις μέτρων προστασίας στους χώρους δουλειάς βρίσκονται τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, αφού τα μέτρα προστασίας θεωρούνται κόστος για τους επιχειρηματίες» αναφέρει το ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του.
«Στην ίδια κατεύθυνση όλες οι κυβερνήσεις έχουν συρρικνώσει τους κρατικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς ενώ με τον ”νόμο Χατζηδάκη” η ήδη αποδυναμωμένη Επιθεώρηση Εργασίας μετατράπηκε σε ”ανεξάρτητη αρχή” ώστε το αστικό κράτος να αποποιείται ακόμα και την ευθύνη του» προσθέτει το ΚΚΕ στην ανακοίνωση και τονίζει καταλήγοντας:
«Το ΚΚΕ απαιτεί να αποδοθούν άμεσα οι ευθύνες για το νέο εργατικό ”ατύχημα” και να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα των λιμενεργατών που απαιτούν εδώ και χρόνια το αυτονόητο, να υπάρχουν μέτρα υγείας και ασφάλειας, καθώς και συλλογική σύμβαση.
Τώρα πρέπει να δυναμώσει η πάλη των εργαζομένων ώστε να υπάρχουν μέτρα υγείας και ασφάλειας σε όλους τους χώρους δουλειάς, αξιοποιώντας όλες τις σύγχρονες δυνατότητες της επιστήμης και της τεχνολογίας, καθώς και να ενισχυθεί άμεσα με το απαραίτητο προσωπικό και τις κατάλληλες υποδομές η Επιθεώρηση Εργασίας».
Τι απαντά η εργοδοσία (Dport) για το ατύχημα του λιμενεργάτη
Ανακοίνωση για το ατύχημα εξέδωσε και η εργοδοσία (Dport), η οποία αναφέρει ότι αυτό συνέβη στη διάρκεια της νυχτερινής βάρδιας, και ώρα 4.45 π.μ. και ενώ ο εργαζόμενος βρισκόταν και εκτελούσε προγραμματισμένες εργασίες σε ελλιμενισμένο πλοίο. Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις το ατύχημα προήλθε από σπάσιμο προστατευτικού κιγκλιδώματος (ρέλι) του πλοίου με συνέπεια την απώλεια ισορροπίας, και τη πτώση του εργαζόμενου, ο οποίος άμεσα μεταφέρθηκε στο ιδιωτικό νοσοκομείο Metropolitan για τη παροχή ιατρικής βοήθειας. Σύμφωνα με τη γνωμάτευση των θεραπόντων γιατρών η κατάσταση του εργαζομένου είναι εκτός κινδύνου και η παραμονή του στο νοσοκομείο συνεχίζεται προληπτικά.
«Η DPort Services και οι συνεργαζόμενες εταιρείες βρίσκονται από την πρώτη στιγμή δίπλα στον εργαζόμενο και την οικογένειά του και έχoυν φροντίσει όποια μέριμνα απαιτείται για τη γρήγορη αποκατάσταση της υγείας του», επισημαίνει και τονίζει ότι την ίδια στιγμή έχουν ήδη ξεκινήσει από τις αρχές οι διαδικασίες για την πλήρη διαλεύκανση των συνθηκών του συμβάντος, ώστε να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια που οδήγησαν στο ατύχημα.
»Κάθε προσπάθεια να εργαλειοποιηθεί το περιστατικό, έχει στόχο μόνο τη διατάραξη της εργασιακής ειρήνης, για την οποία η εταιρεία έχει δεσμευθεί και έχει υποβάλει συγκεκριμένες προτάσεις και χρονοδιαγράμματα εν μέσω ενός ανοικτού και εποικοδομητικού διαλόγου. Οποιεσδήποτε άλλες ενέργειες αποσκοπούν μόνο στη διατάραξη οποιασδήποτε θετικής εξέλιξης», συμπληρώνει.
Comments