Μεγάλα προβλήματα φαίνεται πως έχει δημιουργήσει και εξακολουθεί να δημιουργεί το έργο που εκτελείται στην ΔΕΥΑ Κορίνθου στην Ποσειδωνία. Και τα προβλήματα δεν είναι μόνο κυκλοφοριακής φύσης, αλλά και τεχνικά.
Ήταν εξ αρχής γνωστό πως το συγκεκριμένο έργο είναι εξαιρετικά δύσκολο, όχι μόνο λόγω του σαθρού υπεδάφους, αλλά και της ίδιας της φύσης του, καθώς η συνέχιση της μεταφοράς των λυμάτων μέσω του αγωγού θα έπρεπε να συνεχιστεί απρόσκοπτα. Για τον λόγο αυτό δημιουργήθηκε ένα by pass, δηλαδή ένας εξωτερικός αγωγός, ο οποίος συνδέθηκε με τον κεντρικό αγωγό μέσω αντλίας, πριν απο το σημείο όπου γίνονται τα έργα (περίπου στην διχάλα που χωρίζει τον δρόμο της Ποσειδωνίας στα δύο: έναν προς τα μπαζώματα και έναν προς την λεωφόρο Αθηνών). Τα λύματα έφταναν στν αντλία μεταφέρονταν στον νέο εξωτερικό αγωγό και κατέληγαν στο πρώτο φρεάτιο μετά τα έργα (περίπου στο ύψος του Γαλαξία).
Όπως μας είπε ο διευθυντής της ΔΕΥΑΚ Δημήτρης Παπαγεωργίου, προχτές το απόγευμα -αλλά και το βράδυ- ο σωλήνας που συνδέει την αντλία με τον εξωτερικό αγωγό αποσυνδέθηκε και τα λύματα ξεχύθηκαν πάνω στο οδόστρωμα. Βοηθούσης της κλίσης του δρόμου που είναι κατηφορικός σε εκείνο το σημείο κατέληξαν στον μεγάλο λάκκο που έχει ανοίξει η ΔΕΥΑΚ, για να τοποθετήσει το νέο δίκτυο αγωγών. Κατά το μεγαλύτερο μέρος τους, τα λύματα μπήκαν στον νέο αγωγό και συνέχισαν προς τον βιολογικό καθαρισμό, ενώ άλλα παρέμειναν μέσα στον λάκκο. Η παρέμβαση των συνεργείων του εργολάβου αποκατέστησε το πρόβλημα και στις δύο περιπτώσεις.

Τα παραπάνω επιβεβαίωσε και η αυτοψία που έκαναν τόσο ο Λιμενάρχης Κορίνθου, όσο και ο διοικητής του ΑΤ Κορίνθου, οι οποίοι έκαναν αυτοψία την επόμενη μέρα, ύστερα από καταγγελίες που έκαναν κάτοικοι της περιοχής. Ειδικά ο πρώτος επιβεβαίωσε ότι τα λύματα δεν κατέληξαν στην θάλασσα, αν και θα γίνει έλεγχος της ποιότητας των μερών σε μια παραλία που πρόσφατα βραβεύτηκε και με Γαλάζια Σημαία.
Ωστόσο, για τους κατοίκους της περιοχής οι οποίοι δύο χρόνια τώρα ταλαιπωρούνται η κατάσταση είναι αβίωτη. Όχι μόνο λόγω του κυκλοφοριακού χάους που έχει προκαλέσει ο περιορισμός της κυκλοφορίας σε μία λωρίδα, αλλά και λόγω της αποπνικτικής ατμόσφαιρας που επικρατεί και της έντονης δυσοσμίας.
Το κακό είναι ότι το έργο δύσκολα θα τελειώσει στο χρονοδιάγραμμα των 10 ημερών που προέβλεπε πάνω κάτω η ΔΕΥΑΚ και μάλλον θα κρατήσει περισσότερο χωρίς κανείς να ξέρει πόσο περισσότερο. Στην Επιχείρηση θα πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα να μην επαναληφθεί η αστοχία με την διαρροή των λυμάτων, αλλά ταυτόχρονα να κάνουν όσο πιο γρήγορα μπορούν για να τελειώσει το έργο και η ταλαιπωρία του κόσμου σύντομα.
Comments