ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ουρές, χάος και ακυρώσεις στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια

0

ΒΕΡΟΛΙΝΟ. Η έλλειψη προσωπικού στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και το χάος που αυτή πυροδοτεί έχει προξενήσει σειρά αλυσιδωτών επιπτώσεων, από απεργιακές κινητοποιήσεις όσων εργαζομένων έχουν απομείνει και παραιτήσεις στελεχών αεροπορικών εταιρειών έως και αλλαγές στη μεταναστευτική πολιτική της Γερμανίας.

Το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου ακυρώθηκαν στο αεροδρόμιο Σίπχολ του Αμστερνταμ 14.200 πτήσεις, στα Χίθροου και Γκάτγουικ της Βρετανίας 15.000 πτήσεις και στα αεροδρόμια Φρανκφούρτης και Μονάχου επίσης 15.000 πτήσεις. Οι ακυρώσεις πτήσεων στην Ευρώπη είναι διπλάσιες σε σχέση με τις ακυρώσεις στις ΗΠΑ και τριπλάσιες από την ίδια περίοδο του 2019.

Τώρα στελέχη εταιρειών, όπως ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Κάρστεν Σπορ, παραδέχονται ότι το παράκαναν με τις περικοπές προσωπικού στη διάρκεια της κρίσης. «Ημασταν υπερβολικοί; Σίγουρα», λέει. Στη διάρκεια της κρίσης του κορωνοϊού, το εργατικό δυναμικό της Lufthansa συρρικνώθηκε κατά το ένα τρίτο.

O διευθυντής λειτουργίας (COO) της Easyjet, Πίτερ Μπέλιου, αποχώρησε χθες από την εταιρεία, μετά ένα Σαββατοκύριακο απεργιακών κινητοποιήσεων του προσωπικού στην Ισπανία, στην πρώτη από τις έξι κινητοποιήσεις που έχουν ανακοινωθεί για τον μήνα Ιούλιο. Την προηγούμενη εβδομάδα απήργησαν τα πληρώματα καμπίνας της Ryanair στη Γαλλία, στην Πορτογαλία, στο Βέλγιο και στην Ιταλία, ενώ νέα απεργία χθες στη Γαλλία οδήγησε σε ακυρώσεις πτήσεων στο αεροδρόμιο «Σαρλ ντε Γκωλ» του Παρισιού.

Η Γερμανία σχεδιάζει αλλαγή της νομοθεσίας που θα καταστήσει την εργασία πιο ελκυστική για ντόπιους και ξένους.

Ζητούν αύξηση μισθού

Τα πληρώματα της Easyjet με έδρα την Ισπανία ζητούν αυξήσεις μισθών, καθώς η αμοιβή τους ανέρχεται σε 950 ευρώ τον μήνα, 850 ευρώ λιγότερα από τα πληρώματα που έχουν ως βάση τη Γαλλία ή τη Γερμανία.

Οι συγκριτικά υψηλότεροι μισθοί δεν έχουν αποτρέψει το χάος και στη Γερμανία, όπου οι ελλείψεις προσωπικού στα αεροδρόμια υπολογίζονται σε 5.500 άτομα. Εκτενές άρθρο στην εφημερίδα «Φρανκφούρτερ Αλγκεμάινε» της Κυριακής περιγράφει τις δυσκολίες του προγράμματος εισαγωγής εργατών από την Τουρκία με τρίμηνες συμβάσεις, καθώς, ακόμη και με την επίσπευση των διαδικασιών, οι νέοι εργαζόμενοι θα μπορέσουν να πιάσουν δουλειά σε οκτώ εβδομάδες – δηλαδή αφότου περάσει το αποκορύφωμα της τουριστικής κίνησης.

Επίσης, για λόγους ασφαλείας οι νέοι εργαζόμενοι, αν εξευρεθούν και προσληφθούν, δεν θα τοποθετηθούν στους ελέγχους ασφαλείας χειραποσκευών, δηλαδή δεν θα συνεισφέρουν εκεί όπου υπάρχουν οι μεγαλύτερες ελλείψεις. Ο υπουργός Εργασίας της χώρας, Χουμπέρτους Χάιλ, ανακοίνωσε ότι το φθινόπωρο σκοπεύει να παρουσιάσει μαζί με την υπουργό Εσωτερικών Νάνσι Φέζερ νέα, σύγχρονη εργασιακή νομοθεσία που θα καταστήσει την εργασία στη Γερμανία πιο ελκυστική για ντόπιους και ξένους εργαζόμενους και εργαζόμενες.

BLOOMBERG, EL PAIS, FAS

Άδεια καλοκαιριού: Τα τέσσερα μεγαλύτερα λάθη που κάνουμε

Previous article

Δίσκος της Φαιστού: Το άλυτο αίνιγμα

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published.