ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Αθήνα βάζει φρένο στα φορτηγά

0

Το περιφερειακό συμβούλιο Αττικής αναμένεται να συζητήσει σήμερα την πρόταση του δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη για την απαγόρευση της φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων μέσα στην ημέρα, προκειμένου να διευκολυνθεί η κυκλοφορία των οχημάτων, αλλά και να περιοριστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η πρόταση που θα κατατεθεί προς ψήφιση αναφέρει ότι «στον Δήμο Αθηναίων καθορίζεται ωράριο για την κυκλοφορία και την τροφοδοσία των επιχειρήσεων, υπεραγορών και λοιπών καταστημάτων της πόλης από τις 21.00 έως και τις 09.00 της επομένης, με κάθε τύπο φορτηγού οχήματος». Το ωράριο τροφοδοσίας στο ιστορικό κέντρο προς το παρόν θα παραμείνει ως έχει. Ο εμπορικός κόσμος, πάντως, αντιδρά μαζικά στο μέτρο, χαρακτηρίζοντάς το ανεφάρμοστο.

Ανάβει «κόκκινο» για τα φορτηγά τροφοδοσίας

Της Τάνιας Γεωργιοπούλου

Σοβαρό είναι το ενδεχόμενο να απαγορευτεί η τροφοδοσία των καταστημάτων στην Αθήνα κατά τη διάρκεια της ημέρας, προκειμένου να διευκολυνθεί η κυκλοφορία των οχημάτων, αλλά και να περιοριστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση. Σήμερα αναμένεται να εισηγηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής τη σχετική τροποποίηση ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Κεντρικού Τομέα, Γιώργος Δημόπουλος.

Το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας προχθές ψήφισε ομοφώνως την πρόταση του δημάρχου Κώστα Μπακογιάννη για την απαγόρευση της φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων μέσα στην ημέρα, εγκρίνοντας παράλληλα την κατάθεση αιτήματος προς την Περιφέρεια, που είναι και ο αρμόδιος φορέας για την αλλαγή. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση που θα κατατεθεί σήμερα στο περιφερειακό συμβούλιο προς ψήφιση αναφέρει ότι «στον Δήμο Αθηναίων καθορίζεται ωράριο για την κυκλοφορία και την τροφοδοσία των επιχειρήσεων, υπεραγορών και λοιπών καταστημάτων της πόλης από τις 21.00 έως και τις 09.00 της επομένης, με κάθε τύπο φορτηγού οχήματος. Για τις υπόλοιπες ώρες, ο ανεφοδιασμός τους θα διενεργείται με οχήματα μεικτού βάρους μέχρι δύο (2) τόνους».

Η Αθήνα βάζει φρένο στα φορτηγά-1
«Εδώ και καιρό έχουμε επισημάνει τις αρνητικές συνέπειες από την εφαρμογή του εξαιρετικά προβληματικού ωραρίου (ανεφοδιασμού), που αποδεδειγμένα δυσκολεύει τη ζωή όλων όσοι κινούνται και εργάζονται στα όρια της Αθήνας», τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων. [INTIME NEWS]

Εκτός το ιστορικό κέντρο

Το ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων στο ιστορικό κέντρο, πάντως, προς το παρόν θα παραμείνει ως έχει εφόσον για να αλλάξει χρειάζεται να εκδοθεί νέα υπουργική απόφαση ή προεδρικό διάταγμα. Στη συγκεκριμένη περιοχή επιτρέπεται η φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων από τις 7 π.μ. έως τις 10.30 π.μ. και από τις 2.30 μ.μ. έως τις 5.30 μ.μ.

Η αλλαγή ωραρίου εκτιμάται ότι θα διευκολύνει την κυκλοφορία οχημάτων, ενώ θα μειώσει και την περιβαλ- λοντική ρύπανση.

Οπως ανέφερε στην «Κ» ο αντιπεριφερειάρχης, το επόμενο βήμα θα είναι η συνεργασία δήμου και περιφέρειας, ώστε να κατατεθεί αίτημα προς τα αρμόδια υπουργεία για την αλλαγή του ωραρίου και στο ιστορικό κέντρο. «Τη στιγμή που έχουμε πλέον πάνω από 6,5 εκατομμύρια τουρίστες στην Αθήνα, πολλούς μήνες τον χρόνο, δεν γίνεται να έχουμε συνέχεια νταλίκες γύρω από τον Παρθενώνα», τόνισε και προσθέτει: «Σε όλες τις πρωτεύουσες της Ευρώπης, η τροφοδοσία των καταστημάτων γίνεται κατά τη διάρκεια της νύχτας, ώστε αφενός να μην υπάρχει επιπλέον κυκλοφοριακός φόρτος, αφετέρου για περιβαλλοντικούς λόγους».

Οσον αφορά την αντίδραση του εμπορικού κόσμου με την προτεινόμενη αλλαγή –η οποία εφόσον ψηφιστεί από το περιφερειακό συμβούλιο θα γίνει υποχρεωτική– ο κ. Δημόπουλος εξηγεί ότι έγινε προσπάθεια να βρεθεί μια μέση κοινώς αποδεκτή λύση σε συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν με τις εταιρείες, αλλά στάθηκε αδύνατο. «Ο καθένας είχε άλλη άποψη και άλλα ωράρια, και δεν υπήρχε καμία δυνατότητα σύγκλισης», επισημαίνει. Για τις μικρές εμπορικές επιχειρήσεις έχει προβλεφθεί η δυνατότητα κυκλοφορίας μικρών φορτηγών με ωφέλιμο φορτίο 1,5 τόνου καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ενώ ο αντιπεριφερειάρχης σημειώνει ότι πρόκειται για μια άσκηση logistics για τις εταιρείες και τα εμπορικά καταστήματα: «Ολα μπορούν με ρυθμιστούν», καταλήγει.

Η Αθήνα βάζει φρένο στα φορτηγά-2
Για τις μικρές εμπορικές επιχειρήσεις έχει προβλεφθεί η δυνατότητα κυκλοφορίας μικρών φορτηγών με ωφέλιμο φορτίο 1,5 τόνου καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ενώ ο αντιπεριφερειάρχης Κεντρικού Τομέα Αττικής Γιώργος Δημόπουλος σημείωσε ότι πρόκειται για μια άσκηση logistics για τις εταιρείες και τα εμπορικά καταστήματα. [INTIME NEWS]

Η τροφοδοσία των καταστημάτων κάθε είδους από σούπερ μάρκετ έως καταστήματα εστίασης και εμπορικά κάθε είδους επιτρέπεται να πραγματοποιείται οποιαδήποτε ώρα της ημέρας εκτός από το χρονικό διάστημα μεταξύ 7 π.μ. και 10 π.μ., οπότε και θεωρείται ώρα αιχμής για τη μετακίνηση των εργαζομένων. Οι συνθήκες ωστόσο ειδικά τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει πολύ, με την Αθήνα να έχει πλέον αυξημένο αριθμό τουριστών σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Παράλληλα, η κίνηση στους περισσότερους δρόμους της πόλης είναι καθημερινά αυξημένη.

«Χρειάζονται καθαρές λύσεις στα πραγματικά προβλήματα που δυσχεραίνουν τη λειτουργία της πόλης. Εδώ και καιρό έχουμε επισημάνει τις αρνητικές συνέπειες από την εφαρμογή αυτού του εξαιρετικά προβληματικού ωραρίου, που αποδεδειγμένα δυσκολεύει τη ζωή όλων όσοι κινούνται και εργάζονται στα όρια της Αθήνας. Από σήμερα κιόλας, αυτό θα πρέπει να αλλάξει», τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων το βράδυ της προηγούμενης Δευτέρας στην εισήγησή του προς το δημοτικό συμβούλιο.

Το περιφερειακό συμβούλιο αναμένεται –εκτός απροόπτου– να ψηφίσει σήμερα υπέρ της πρότασης.

Η Αθήνα βάζει φρένο στα φορτηγά-3
[INTIME NEWS]

Διαφωνούν με το μέτρο μικρές και μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις

Της Δήμητρας Μανιφάβα

Παράλογη, εκτός τόπου και χρόνου, μέτρο που μπορεί να επιφέρει τα ακριβώς αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα έως και… εγκληματικό χαρακτηρίζει η αγορά την πρόταση του Δήμου Αθηναίων για απαγόρευση της φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ και την απαγόρευση εισόδου φορτηγών κάθε τύπου στα όρια του δήμου το παραπάνω διάστημα. Η αντίδραση, μάλιστα, είναι μαζική, είτε πρόκειται για μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις είτε για μεγάλες αλυσίδες λιανικής, πολυκαταστήματα και αλυσίδες σούπερ μάρκετ, παρά το γεγονός ότι ακόμη η πρόταση βρίσκεται στο στάδιο του αιτήματος προς την Περιφέρεια Αττικής, η οποία θα λάβει και τις όποιες αποφάσεις. Μέσα στις επόμενες ημέρες, πάντως, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνις Γεωργιάδης θα έχει συνάντηση με τους εκπροσώπους του εμπορικού κόσμου (Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών, Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας και Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος) προκειμένου να εξευρεθεί μια κοινώς αποδεκτή και εφαρμόσιμη λύση.

«Είμαι εξαιρετικά υπέρ τού να συμφωνήσουμε σε ένα σταθερό ωράριο, που θα βάζει τάξη και που θα είναι απλό στην εφαρμογή του και θα αστυνομεύεται. Τώρα το εάν θα ξεκινά η απαγόρευση στις 9 ή στις 10 θα το δούμε τις επόμενες ημέρες μέσα από τις συζητήσεις που θα κάνουμε», δήλωσε στην «Κ» ο υπουργός Ανάπτυξης.

«Εάν γίνει δεκτό το αίτημα, σημαίνει ότι τα εμπορικά καταστήματα που ανοίγουν στις 9 π.μ. και κλείνουν στις 9 μ.μ. θα πρέπει να προσλάβουν επιπλέον προσωπικό ή να πληρώνουν υπερωρίες για υφιστάμενο προσωπικό που θα πρέπει να έρχεται πολύ νωρίς το πρωί ή να παραμένει αργά το βράδυ για την παραλαβή των εμπορευμάτων. Αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι θα πρέπει τα καταστήματα να λειτουργήσουν περισσότερες ώρες και άρα να καταναλώσουν ακόμη περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια σημαίνει μεγαλύτερο κόστος σε μια περίοδο ήδη πολύ αυξημένου κόστους. Είναι εγκληματικό και στο τέλος ο πελάτης είναι που θα το πληρώσει», υποστηρίζει, μιλώντας στην «Κ», στέλεχος πολυεθνικής αλυσίδας ειδών ένδυσης. Και συμπληρώνει: «Οι περισσότερες αλυσίδες πλέον δεν διαθέτουν κεντρικές αποθήκες στην Ελλάδα και ούτε τα καταστήματα έχουν μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους για λόγους κόστους. Η διανομή γίνεται απευθείας από τα φορτηγά συχνά σε καθημερινή βάση ανάλογα με τις ανάγκες».

Η Αθήνα βάζει φρένο στα φορτηγά-4
[ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ]

«Το πρόβλημα θα είναι ακόμη πιο οξύ για εμπορικές επιχειρήσεις με λιγοστό προσωπικό ή γι’ αυτές στις οποίες απασχολούνται τα μέλη της οικογένειας. Κάθονται έτσι κι αλλιώς πολλές ώρες στο κατάστημα. Θα πρέπει να καθίσουν και επιπλέον ώρες για τη φορτοεκφόρτωση;» αναρωτήθηκε εκπρόσωπος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας (ΕΣΑ) που μίλησε στην «Κ», προσθέτοντας χαρακτηριστικά ότι υπάρχει και σήμερα ωράριο το οποίο θα ήταν επαρκές εάν υπήρχε η σωστή αστυνόμευση από τη Δημοτική Αστυνομία.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι, όπως επισήμανε ο κ. Σωτήρης Αντωνίου, διευθυντής του ΕΣΑ, ο σύλλογος έχει προτείνει να επιτρέπεται η φορτοεκφόρτωση μέχρι τις 10.30 π.μ. και όχι μέχρι τις 9 π.μ., κάτι που σημαίνει ότι η εισήγηση του Δήμου Αθηναίων δεν καλύπτει τις προτάσεις των εμπόρων της Αθήνας, όπως υποστήριξε ο Δήμος Αθηναίων στην προχθεσινή ανακοίνωσή του.

«Η απαγόρευση από τις 9 π.μ. σημαίνει μετατόπιση του όγκου διακίνησης ακόμη και σε ώρες μεγάλης αιχμής, όπως είναι στις 7.30-8 το πρωί, ώρες που εργαζόμενοι πάνε στη δουλειά τους και παιδιά στα σχολεία. Τούτο σημαίνει ακόμη μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση σε δρόμους της Αθήνας, π.χ. έξω από καταστήματα σούπερ μάρκετ που υπάρχουν στο Παγκράτι, στα Ιλίσια, στην Κυψέλη, στα Πατήσια, καταστήματα παλιά που συχνά δεν διαθέτουν χώρους στάθμευσης», σχολίασε υψηλόβαθμο στέλεχος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ και πρόσθεσε: «Ακόμη και εάν εμείς ως αλυσίδα πάρουμε μικρότερα αυτοκίνητα, κάτι που σημαίνει επιπλέον κόστος λειτουργίας, τι θα γίνει με τους προμηθευτές που φέρνουν με τα δικά τους φορτηγά τα προϊόντα;».

Ενδιαφέρον, τέλος, έχει μία ακόμη διάσταση που τέθηκε από στέλεχος κορυφαίας αλυσίδας σούπερ μάρκετ: «Ας δεχθούμε ότι εμείς μπορούμε να κάνουμε το βράδυ φορτοεκφόρτωση των εμπορευμάτων μας. Θα μπορούμε να τις κάνουμε και μετά τις 10 μ.μ. και έως τις 7.30 π.μ. που είναι ώρες κοινής ησυχίας τον χειμώνα; Αναμένουμε τις διευκρινίσεις των αρμοδίων».

Τι ισχύει σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες

Στην Πόλη του Φωτός έχουν από καιρό θεσπιστεί κανόνες στη φορτοεκφόρτωση αγαθών. Συγκεκριμένα, τα μικρά φορτηγάκια μπορούν να εισέρχονται στο κέντρο της πόλης από τις 10 το βράδυ έως και τις 5 το απόγευμα, ενώ τα μεγαλύτερα περιορίζονται στο χρονικό διάστημα από τις 10 το βράδυ έως τις 7 το πρωί. Προϋπόθεση, ωστόσο, για να κινούνται στα παραπάνω ωράρια είναι η στάθμευσή τους να μην ξεπερνά τα τριάντα λεπτά. 
Στο Λονδίνο, τα οχήματα βαρέων εμπορευμάτων (άνω των 3,5 τόνων) μπορούν να σταθμεύσουν απεριόριστα για φόρτωση και εκφόρτωση σε σημεία με μονές και διπλές κίτρινες γραμμές από τις 8.30 π.μ. έως τις 11 π.μ., ενώ μέχρι τις 6.30 μ.μ. η στάθμευσή τους δεν μπορεί να ξεπερνά τα 40 λεπτά. Υπάρχουν σημεία όπου η φορτοεκφόρτωση απαγορεύεται ρητώς όλο το 24ωρο, ενώ 854 δρόμοι έχουν πλέον χαρακτηριστεί «ευαίσθητοι στην κυκλοφοριακή συμφόρηση» και υπόκεινται σε ειδικό καθεστώς και αυστηρότερους περιορισμούς. Γενικότερα, πάντως, το καθεστώς που επικρατεί στα κέντρα των περισσότερων ευρωπαϊκών πρωτευουσών είναι οι διαδικασίες αυτές να πραγματοποιούνται από αργά το βράδυ έως νωρίς το πρωί.

(kathimerini.gr)

Συνάντηση Νίκα -Motor Oil. Στα σχέδια σταθμός παραγωγής Υδρογόνου στους Αγίους Θεοδώρους

Previous article

Λύκος, Απόλλων, Άρτεμις, γνώση και σοφία

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *