Σε εορταστικούς ρυθμούς μπήκε επισήμως από σήμερα η αγορά καθώς με ανοικτά τα καταστήματα, προαιρετικά, από τις 11 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ κάνει πρεμιέρα το εορταστικό ωράριο.
Με την ακρίβεια βέβαια να χτυπάει «κόκκινο» και το κόστος διαβίωσης να έχει εκτοξευθεί ειδικά τους τελευταίους μήνες, οι χριστουγεννιάτικες αγορές θα μείνουν άπιαστο όνειρο για πολλούς.
Ωστόσο, από την προσεχή Τετάρτη μέχρι και τις 11 Ιανουαρίου 2022, οι επιχειρήσεις που πουλάνε παιδικά παιχνίδια εγκαινιάζουν το λεγόμενο «καλάθι του Αη Βασίλη» με 10 κατηγορίες παιχνιδιών σε προσφορά (επιτραπέζια παζλ, παιχνίδια κούκλες και άλλα αξεσουάρ, βρεφικά παιχνίδια, φιγούρες δράσης, παιχνίδια κατασκευών με τουβλάκια, αθλητικά παιχνίδια μπάλες κτλ., λούτρινα παιχνίδια, μουσικά παιχνίδια, τηλεκατευθυνόμενα και ηλεκτρικά παιχνίδια).
Σε ό,τι αφορά στο εορταστικό τραπέζι, στα σούπερ μάρκετ, το λεγόμενο «καλάθι του νοικοκυριού» μετατρέπεται από την Τετάρτη μέχρι και τις 4 Ιανουαρίου σε «εορταστικό καλάθι» με επιπλέον επιλογές τις κατηγορίες, γαλοπούλα, μοσχάρι, τσουρέκι ή βασιλόπιτα και σοκολάτες.
Κατά τη διάρκεια των εορτών τα εμπορικά καταστήματα σε όλη τη χώρα θα παραμείνουν ανοικτά τις καθημερινές από τις 9:00 έως τις 21:00 μμ όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ). Τα Σάββατα θα είναι ανοικτά από τις 9:00 έως τις 20:00 μμ., ενώ τις Κυριακές 11/12/2022 και 18/12/2022 θα είναι ανοικτά από τις 11:00 πμ έως και 20:00 μμ.
«Τα μηνύματα που παίρνουμε από τους καταναλωτές μάς δείχνουν ότι περιμένουν αυτή τη περίοδο για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τους» τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ, Αντώνης Μακρής και συμπληρώνει: «Από την πλευρά τους οι εμπορικές επιχειρήσεις περιμένουν τους καταναλωτές με πάρα πολύ καλές τιμές στα προϊόντα και πολύ καλή εξυπηρέτηση δίνοντας μια νότα αισιοδοξίας στη γκρίζα καθημερινότητα η οποία λόγω των γεγονότων δεν είναι η καλύτερη δυνατή».
Σύμφωνα με τον ίδιο, από την εορταστική περίοδο ο εμπορικός κόσμος προσδοκά μια τονωτική ένεση ρευστότητας καθώς ο Δεκέμβριος αποτελεί παραδοσιακά έναν από τους κρισιμότερους μήνες για τα ταμεία των επιχειρήσεων με το ένα τέταρτο του ετήσιου τζίρου των καταστημάτων να επιτυγχάνεται στις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Όπως προκύπτει από κυλιόμενη έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, 65% δηλώνει ότι θα κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών τους σε φυσικά καταστήματα ενώ ένα 15% ηλεκτρονικά.
Το πόσο οι ανατιμήσεις επηρεάζουν τις φετινές αποφάσεις για τις χριστουγεννιάτικες αγορές αποτυπώνεται στις απαντήσεις που έδωσαν οι καταναλωτές στο ερώτημα σχετικά με τα κριτήρια βάσει των οποίων κάνουν τις αγορές τους. Έτσι, εφέτος η χρηματική δαπάνη αποτελεί το βασικό κριτήριο για το 76% των καταναλωτών ενώ το ποσοστό των καταναλωτών που ψωνίζουν με βασικό κριτήριο την ποιότητα ανέρχεται στο 15%. Αξιοσημείωτο είναι ότι ποσοστό 31% των καταναλωτών δηλώνουν ότι η αξία των αγορών τους θα είναι μειωμένη τα εφετινά Χριστούγεννα.
Αναφορικά με το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο των Χριστουγέννων, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το 19% δηλώνει ότι θα ξοδέψει από 1 έως 50 ευρώ, το 25% από 51 έως 100 ευρώ, το 23% από 101 έως 200 ευρώ, το 14% από 201 έως 500 ευρώ, το 4% θα ξοδέψει πάνω από 500 ευρώ ενώ ένα 15% δηλώνει ότι δεν θα πραγματοποιήσει αγορές. Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μακρής, αυτό σημαίνει ότι περίπου το μισό καταναλωτικό κοινό θα δαπανήσει τα εφετινά Χριστούγεννα για αγορές 145 ευρώ.
efsyn.gr
Comments