ΚΟΙΝΩΝΙΑΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Μετρό: Αυτοψία Δήμα στο εργοτάξιο που διανοίχθηκε η “λάθος” σήραγγα – θα υπάρξουν κυρώσεις

0

Το εργοτάξιο στην Κατεχάκη, όπου πραγματοποιούνται οι εργασίες για τη Γραμμή 4 του Μετρό, επισκέφτηκε ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας. Ο κ. Δήμας περιηγήθηκε στον χώρο και έκανε αυτοψία με αφορμή τη διάνοιξη σήραγγας 150 μέτρων.

Χθες, δόθηκε εντολή αποκατάστασης του τρόπου εκτέλεσης της κατασκευής σήραγγας της γραμμής 4 του Μετρό, στην κοινοπραξία που εκτελεί το έργο, αμέσως μόλις έγινε αντιληπτό ότι διανοίχθηκε η σήραγγα, εκτός της μελέτης, σύμφωνα με ενημέρωση που παρείχε στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος.

Δείτε φωτογραφίες από την αυτοψία Δήμα στο εργοτάξιο της Κατεχάκη

Μετρό: Αυτοψία Δήμα στο εργοτάξιο που διανοίχθηκε η σήραγγα 150 μέτρων - Δείτε φωτογραφίες
Μετρό: Αυτοψία Δήμα στο εργοτάξιο που διανοίχθηκε η σήραγγα 150 μέτρων - Δείτε φωτογραφίες
Μετρό: Αυτοψία Δήμα στο εργοτάξιο που διανοίχθηκε η σήραγγα 150 μέτρων - Δείτε φωτογραφίες
Μετρό: Αυτοψία Δήμα στο εργοτάξιο που διανοίχθηκε η σήραγγα 150 μέτρων - Δείτε φωτογραφίες
Μετρό: Αυτοψία Δήμα στο εργοτάξιο που διανοίχθηκε η σήραγγα 150 μέτρων - Δείτε φωτογραφίες
Μετρό: Αυτοψία Δήμα στο εργοτάξιο που διανοίχθηκε η σήραγγα 150 μέτρων - Δείτε φωτογραφίες
Μετρό: Αυτοψία Δήμα στο εργοτάξιο που διανοίχθηκε η σήραγγα 150 μέτρων - Δείτε φωτογραφίες

ΕΔΕ και κυρώσεις για τη σήραγγα προανήγγειλε ο Ταχιάος

Νέες διευκρινίσεις για τη μήκους 160 μέτρων σήραγγα που ανοίχτηκε εκτός μελέτης για τη γραμμή 4 του Μετρό έδωσε το πρωί της Τρίτης ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος.

Στην ερώτηση αν έγινε από λάθος, ο κ. Ταχιάος απάντησε «προφανώς όχι από λάθος. Δεν δικαιολογείται λάθος σε μια εταιρεία 7ης τάξεως. Δεν θα το ερμηνεύσω, αυτό είναι ζήτημα της “Ελληνικό Μετρό”. Η σήραγγα αυτή έπρεπε να γίνει, είναι κομμάτι του έργου, αυτό που άλλαξε ήταν η μέθοδος».

Εξήγησε, επίσης, ότι «μιλάμε για μια σήραγγα η οποία ούτως ή άλλως έπρεπε να κατασκευαστεί. Κάτω από την οδό Κατεχάκη υπάρχει μια πολύ μεγάλη σήραγγα, η οποία θα χρησιμοποιηθεί κατά κάποιον τρόπο και ως αμαξοστάσιο, αλλά και ως χώρος ελαφράς συντήρησης των συρμών της γραμμής 4. Αυτή λοιπόν η σήραγγα κατασκευάζεται με άλλη μέθοδο, όχι με μετροπόντικα, αλλά με τη νέα αυστριακή. Ο ανάδοχος της κατασκευής είχε υποβάλει μια μελέτη και προέβλεπε μια μεθοδολογία που θα έπρεπε να ανοίγει αυτήν τη σήραγγα σε βήματα των 10 μέτρων. Αντί αυτού, πήγε και άνοιξε το μισό πάνω ημικύκλιο της σήραγγας σε ένα μήκος 160 μέτρων. Άλλαξε τη μεθοδολογία».

Απαντώντας στις ανησυχίες περί πιθανής καθίζησης, ο κ. Ταχιάος διευκρίνισε ότι η εταιρεία δεν είχε στα χέρια της μελέτη που να επιβεβαιώνει ότι πράγματι αυτή η μέθοδος είναι ασφαλής. Αυτός είναι κι ο λόγος που κράτησε μια αλληλογραφία με τον ανάδοχο: «Προφανώς υπάρχει μια ολιγωρία των υπαλλήλων της “Ελληνικό Μετρό”, οι οποίοι δεν ενημέρωσαν εγκαίρως τη διευθύνουσα υπηρεσία για την αλλαγή της μεθόδου. Το γιατί έγινε αυτό, δεν μπορώ να το εξηγήσω, για αυτό και θα γίνει ΕΔΕ και θα υπάρξουν κυρώσεις».

Διαβεβαίωσε, τέλος, ότι δεν υπάρχει κίνδυνος καθίζησης στην Κατεχάκη λέγοντας ότι «οι υποδομές παρακολουθούνται σε καθημερινή βάση διαρκώς. Υπάρχουν σταθμοί οι οποίοι παρακολουθούν συγκεκριμένα σημεία και υπολογίζουν τις καθιζήσεις. Αυτό που έλεγε το έγγραφο της “Ελληνικό Μετρό” είναι ότι μπορεί να υπάρξουν μικρές καθιζήσεις αν η μέθοδος αυτή δεν είναι σωστή. Αποδεικνύεται ότι δεν έχει υπάρξει όμως καμία καθίζηση. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, ούτε για τα νοσοκομεία, ούτε για τον δρόμο. Μιλάμε για μια σήραγγα, η οροφή της οποίας είναι σε βάθος άνω των 20 μέτρων».

www.protothema.gr

Γ. Ψυχογιός: Είναι υποχρέωσή σας να λειτουργήσει πλήρως το Πολυδύναμο Ιατρείο Καλλιάνων! 

Previous article

ΔΟΕ: Στη Μεσσηνία οι 115 “Αθάνατοι” για την εκλογή νέου Προέδρου

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *