Ως μία μεγάλη νίκη για την τοπική κοινωνία του Κιάτου –και ειδικότερα των εμπόρων της οδού Φιλύρα- μπορεί να καταγραφεί η γνωμοδότηση-απάντηση της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο ερώτημα της διοίκησης του Σπύρου Σταματόπουλου αν μπορεί να προχωρήσει στην επέκταση των πεζοδρομίων που βρίσκονται στον δρόμο αυτό. Η αρνητική γνωμοδότηση «μπλοκάρει» τα σχέδια και επιβάλλει διατήρηση των πεζοδρομίων στην αρχική τους διάσταση.
Πρόκειται για μία εξέλιξη εν πολλοίς αναμενόμενη, η οποία αποκαλύπτει, όμως, πολλά σε σχέση με τον τρόπο που η διοίκηση του Δ. Σικυωνίων λειτουργεί ακόμα και σήμερα (και θα εξετάσουμε παρακάτω).
Στο έγγραφο αναφέρεται πως το αρμόδιο Συμβούλιο Δημοσίων Έργων είχε απορρίψει ανάλογα αιτήματα άλλων δήμων κατά το παρελθόν και ακόμα ότι «αυτές οι εθνικές οδοί (σ.σ. όπως η ΠΕΟΚΠ) λειτουργούν ως παραλλαγή των αυτοκινητοδρόμων σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκη γι αυτό και πρέπει να διασφαλίζεται απρόσκοπτα η κυκλοφορία των οχημάτων…». Τονίζεται ακόμα ότι για οποιαδήποτε παρέμβαση επί χαρακτηρισμένων οδών απαιτείται έγκριση της αντίστοιχης μελέτης από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Η επίδραση της απόφασης στο έργο φάνηκε μέσα σε λίγα 24ωρα. Από το πρωί της Παρασκευής τα «κομπρεσέρ» έπιασαν ξανά δουλειά και δεν αποκλείεται τελικά μέσα στο καλοκαίρι η περιπέτεια των εμπόρων, των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών του Κιάτου να πάρει τέλος. Μια περιπέτεια, ο μίτος της οποίας άρχισε να ξετυλίγεται στις αρχές του χρόνου, οπότε και το συμβούλιο πήρε την απόφαση όχι απλώς να αναπλάσει τα πεζοδρόμια, αλλά και να τα επεκτείνει.
Το έργο στην Φιλύρα «τρέχει» από τον περασμένο Μάρτιο. Χρηματοδοτείται από το Πράσινο Ταμείο (με προϋπολογισμό 963.496 ευρώ) και αφορά στην ανάπλαση των πεζοδρομίων επί της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου και στις καθέτους της, καθώς και επί της οδού Φιλύρα και στις καθέτους της. Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό επρόκειτο για μία ανάπλαση των υφιστάμενων πεζοδρομίων, αλλά στη συνέχεια ο κ. Σταματόπουλος θέλησε να προχωρήσει και στην επέκτασή τους.
Το ενδιαφέρον είναι ότι ο κ. Σταματόπουλος αγνόησε ακόμα και το «δικό του» τοπικό συμβούλιο Κιάτου, το οποίο ψήφισε αρνητικά στο έργο, με ψήφους 6-1 (μόνο ο πρόεδρος Τάσος Λεονάρδου ψήφισε υπέρ)! Φαίνεται, όμως, ότι αυτό δεν ήταν ικανό να εμποδίσει τον Σπύρο Σταματόπουλο, ο οποίος έφερε το θέμα στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, που γνωμοδότησε θετικά με ψήφους 3-2 (υπέρ Σώκος, Μυττάς, Σκαρμούτσος και κατά Γκούμας και Κατσιμπούλας). Τελικά στις 4 Μαρτίου 2020 το Δ.Σ. ενέκρινε κατα πλειοψηφία και με ψήφους 14-11 την επέκταση των πεζοδρομίων.
Στο θέμα και στην σημασία του για την εύρυθμη λειτουργία της πόλης αναφέρθηκε και ο Σύμβουλος της Τοπικής Κοινότητας Κιάτου, Βασίλης Λιάκης, ο οποίος με μία ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook, με πολλές αιχμές, ανέφερε:
«Ύστερα από πολλές μέρες ταλαιπωρίας, επιτέλους, τα δικαστήρια σεβάστηκαν την απόφαση του Τοπικού Συμβουλίου Κιάτου, στο οποίο έχω την τιμή να ανήκω, και τα πεζοδρόμια στην οδό Φιλύρα θα φτιαχτούν με τις αρχικές διαστάσεις. Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους κοινοτικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης, όπως και τους κατοίκους της οδού αυτής, που «πολέμησαν» για να μην γίνει και η Φιλύρα σαν την Περίανδρου -έρημη ζώνη, δηλαδή- και πολέμησαν κατά της δημοτικής αρχής που μαστίζει τον τόπο μας και αποτελείται κατά 90% από άτομα εκτός Κιάτου, όπως γνωρίζουμε.
Η δημοτική αρχή του τόπου μας πήγε να υιοθετήσει, παρανόμως, διάφορες κακές συνήθειες του παρελθόντος. Με Τσουλούφα δήμαρχο, όλοι ξέρουμε τι έγινε έξω από το σπίτι του: ο δρόμος πεζόδρομος, η Περίανδρου έρημη ζώνη και άλλα. Ευτυχώς, με τον νόμο δίπλα μας, αποφύγαμε να ερημώσει άλλη μια οδός στην πόλη μας, όπως ήθελε η αρχή του τόπου μας, η οποία –επαναλαμβάνω- αποτελείται από άτομα που στο Κιάτο είναι περαστικοί ή… ερωτικοί μετανάστες».
Όλη αυτή η υπόθεση ωστόσο καταρρίπτει με πάταγο και τον μύθο του νοικοκύρη Σταματόπουλου, ο οποίος κάνει όμορφες και τακτοποιημένες δουλειές. Γιατί, για ποιες τακτοποιημένες δουλειές μπορεί να μιλά κανείς, όταν ξεκινά ένα έργο χωρίς να έχει διασφαλίσει τις απαιτούμενες άδειες για την ολοκλήρωσή του;
Για ποιον νοικοκύρη μπορούμε να μιλάμε, όταν ένα έργο που θα μπορούσε να έχει τελειώσει σε δύο εβδομάδες ή ένα μήνα ταλαιπωρεί μια ολόκληρη πόλη και δεκάδες πολίτες εδώ και έξι μήνες;
Για ποιον εγγυητή της νομιμότητας και της διαφάνειας θα κάνουμε λόγο όταν θα ξέρουμε πως αυτός αγνοεί τις κρατικές αρχές (υπηρεσία υπουργείου), τους εκλεγμένους θεσμικούς φορείς (Τοπικό Συμβούλιο) και εν τέλει τους ίδιους τους πολίτες και λειτουργεί ως …αγάς στο τσιφλίκι του;
Comments