Λίγες μόνο μέρες μετά την επιτυχία του κορίνθιου μαθητή της Β’ Λυκείου Βασίλη Παπασταμόπουλου να εξασφαλίσει τη συμμετοχή του στην Ολυμπιάδα Χημείας που θα γίνει στην Osaka της Ιαπωνίας την επόμενη εβδομάδα, μία μαθήτρια ενός δημόσιου σχολείου από την Κορινθία, η Κωνσταντένια Καλύβα από το ΓΕΛ Ξυλοκάστρου, κέρδισε την συμμετοχή της στην πεντάδα των μαθητών που θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στη διεθνή Οικονομική Ολυμπιάδα.
Ο διαγωνισμός της Ελληνικής Οικονομικής Ολυμπιάδας διοργανώθηκε για πρώτη φορά φέτος στη χώρα μας από το ΚΕΦίΜ. Συμμετείχαν 1.105 μαθητές από 135 Λύκεια της Επικράτειας, ενώ υπήρχε και η πρώτη συμμετοχή σχολείου της Ομογένειας σε ελληνικό μαθητικό διαγωνισμό. Στον τελικό γύρο, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 10 Ιουλίου αναδείχθηκαν οι κορυφαίοι 5 μαθητές που θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στο διεθνές σκέλος του διαγωνισμού (www.economicsolympiad.com).
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι πως 7 στους 10 μαθητές είναι από δημόσια σχολεία.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες που κατέλαβαν τις 10 πρώτες θέσεις του διαγωνισμού είναι οι:
1η Θέση: Χρήστος Μανεσιώτης, Εκπαιδευτήρια Δούκα
2η Θέση: Γιάννης Διακαντώνης, Σχολή Μωραΐτη
3η Θέση: Παύλος Βλατάκης, 6ο ΓΕΛ Γλυφάδας
4η Θέση: Κριστιάν Σέλαρ, 8ο ΓΕΛ Αθηνών
5η Θέση: Κωνσταντένια Καλύβα, ΓΕΛ Ξυλοκάστρου
Αναπληρωματικοί:
- 6η Θέση: Αλκιβιάδης Ιωάννης Τουτζιαρίδης, Κολλέγιο Αθηνών
- 7η Θέση: Εκερέμ Χένα, 2ο ΓΕΛ Τρίπολης
- 8η Θέση: Δημήτριος Μάριος Καλύβας, 5ο ΓΕΛ Κατερίνης
- 9η Θέση: Δημήτριος Βασιλικιώτης, Πρότυπο ΓΕΛ Βαρβακείου Σχολής
- 10η Θέση: Βίκτωρας Κυρτσούδης, 1ο Πρότυπο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης “Μανόλης Ανδρόνικος”
Η Οικονομική Ολυμπιάδα είναι ένας διεθνής διαγωνισμός οικονομικών γνώσεων που απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες λυκείου. Βασίζεται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και φιλοδοξεί να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη των δεξιοτήτων και των γνώσεων των μαθητών και των μαθητριών στο πεδίο των οικονομικών.
Η Οικονομική Ολυμπιάδα έχει ως στόχους:
- Την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών και των μαθητριών λυκείου για οικονομικά θέματα.
- Την αναζήτηση υποσχόμενων μελλοντικών οικονομολόγων και την ενθάρρυνση τους στις μετέπειτα σπουδές τους.
- Τη σύνδεση των διαγωνιζομένων με διαπρεπείς οικονομολόγους στο ακαδημαϊκό και επιχειρηματικό πεδίο.
- Τη δημιουργία ενός δικτύου μαθητών και μαθητριών λυκείου και εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ενδιαφέρον για την οικονομική εκπαίδευση
Γιατί να μάθω οικονομικά
Οι άνθρωποι που κατανοούν τις αρχές που διέπουν την οικονομία έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα που μπορεί να συνοψιστεί ως εξής:
Προσωπικά οφέλη: Διασφαλίζεις την τάξη στα οικονομικά σου και στη διαχείριση της περιουσίας σου. Μπορείς να φιλτράρεις καλύτερα τις πληροφορίες που παίρνεις από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τις προτάσεις πολιτικής. Κατανοείς την παγκόσμια λειτουργία της οικονομίας και μπορείς να προετοιμαστείς καλύτερα για ξαφνικά μακροοικονομικά γεγονότα, όπως μια οικονομική κρίση.
Συλλογικά οφέλη: Οι πολίτες που κατανοούν τις οικονομικές αρχές είναι πολύ λιγότερο ευάλωτοι στον λαϊκισμό και μπορούν να συνεισφέρουν αποτελεσματικότερα στις δημόσιες υποθέσεις. Η κατανόηση συνεπώς των οικονομικών αρχών οδηγεί σε μια καλύτερη και πιο συνειδητοποιημένη κοινωνία. Οι βασικές γνώσεις οικονομικού αλφαβητισμού είναι ένα απαραίτητο μέρος της εκπαίδευσης καθώς επιτρέπουν στους ανθρώπους να παίρνουν καλύτερες αποφάσεις σε ποικίλες καταστάσεις της ζωής τους.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν επίσης οι εργασίες της Ημερίδας για την Οικονομική Εκπαίδευση στην Ελλάδα, που έλαβε χώρα παράλληλα με το διαγωνιστικό σκέλος και με τη συμμετοχή διακεκριμένων εκπροσώπων του επιχειρηματικού και εκπαιδευτικού κόσμου. Τόσο στην Ημερίδα όσο και στον τελικό της Οικονομικής Ολυμπιάδας αναδείχθηκε από όλους τους συμμετέχοντες η ανάγκη βελτίωσης του οικονομικού αλφαβητισμού στη χώρα μας και της οικονομικής εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το διεθνές σκέλος της Οικονομικής Ολυμπιάδας θα διεξαχθεί στις 16-18 Σεπτεμβρίου.
Comments