ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Τα πρώτα κάθετα γκαράζ στάθμευσης το διάστημα 1920-1970 (+φωτογραφίες)

0

Η ταχεία ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας στις αρχές του 20ού αιώνα προκάλεσε ένα άμεσο ερώτημα: πού θα σταθμεύσουμε όλα αυτά τα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους;

Η ιδέα για τα κάθετα γκαράζ στάθμευσης γεννήθηκε από δύο παράγοντες: την ανάγκη για θέσεις στάθμευσης και την έλλειψη διαθέσιμης γης. Η πρώτη χρήση της κάθετης λύσης στάθμευσης πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι της Γαλλίας το 1905 στο Garage Rue de Ponthieu. Τα συστήματα αποτελούνταν από μια πρωτοποριακή πολυώροφη τσιμεντένια κατασκευή με εσωτερικό ασανσέρ αυτοκινήτων για τη μεταφορά τους σε ανώτερα επίπεδα.

Στη δεκαετία του 1920, ένα κατακόρυφο σύστημα που έμοιαζε με ρόδα του λούνα παρκ (για αυτοκίνητα προφανώς και όχι για ανθρώπους) και ονομάστηκε σύστημα paternoster έγινε δημοφιλές καθώς μπορούσε να σταθμεύσει οκτώ αυτοκίνητα σε έναν χώρο που συνήθως χρησιμοποιούταν για τη στάθμευση δύο αυτοκινήτων. Μηχανικά απλό, βρήκε εφαρμογή σε πολλά μέρη, συμπεριλαμβανομένων των εσωτερικών των κτιρίων. Ακολουθεί βίντεο για ευκολότερη κατανόηση:

Τα αυτοκίνητα στάθμευαν σε κρεμαστά κλουβιά που ήταν προσαρτημένα σε μια ζώνη, τα αυτοκίνητα περιστρεφόταν και κάθε φορά ένα κλουβί βρισκόταν στο επίπεδο του εδάφους ώστε να μπορεί να εισέλθει ή να εξέλθει ένα αυτοκίνητο. Τροφοδοτούνταν από ηλεκτροκινητήρες ή υδραυλικές αντλίες και ήταν στην πραγματικότητα λιγότερο δαπανηρά ανά θέση στάθμευσης επειδή απαιτούσαν λιγότερο χώρο και λιγότερες υποδομές.

Τα πρώτα συστήματα στάθμευσης στις ΗΠΑ εμφανίστηκαν στο Λος Άντζελες, τη Νέα Υόρκη και το Σικάγο τη δεκαετία του 1920. Για την παγκόσμια έκθεση Century of Progress του 1933, η Nash Motor Company δημιούργησε το πρώτο σύστημα στάθμευσης με γυαλί. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, το Kent Automatic Garages εγκατέστησε αυτοματοποιημένα συστήματα στάθμευσης χωρητικότητας άνω των 1.000 αυτοκινήτων.

Η Ουάσινγκτον είδε το πρώτο γκαράζ στάθμευσης χωρίς οδηγό το 1951, το οποίο έκλεισε σύντομα. Τα αυτοματοποιημένα συστήματα στάθμευσης τράβηξαν το ενδιαφέρον στα τέλη της δεκαετίας του 1940-50 στις ΗΠΑ και μερικά απ’ αυτά  τα συστήματα που χρησιμοποιήθηκαν εκείνη την περίοδο εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται ακόμα και σήμερα. Συχνά αντιμετώπιζαν μηχανικά προβλήματα και οι οδηγοί έπρεπε να περιμένουν μια αιωνιότητα για να πάρουν τα αυτοκίνητά τους πίσω.

Η δημοτικότητα των συστημάτων αυτόματης στάθμευσης σταδιακά μειώθηκε λόγω του μεγάλου χρόνου αναμονής που χρειαζόταν για να παραλάβουν οι οδηγοί τα αυτοκίνητά τους. Εξακολουθούν να υφίστανται σε κάποιες πόλεις, ειδικότερα στην Ασία.

Κάθετη στάθμευση 1930
Κάθετη στάθμευση 1930
Αυτοκίνητα Citroen στο Le Marbeuf garage στο Παρίσι, σχεδιασμένο από τους αρχιτέκτονες Albert Laprade και L. E. Bazin. 1930
Αυτοκίνητα Citroen στο Le Marbeuf garage στο Παρίσι, σχεδιασμένο από τους αρχιτέκτονες Albert Laprade και L. E. Bazin. 1930
Το Le Marbeuf garage στο Παρίσι, 1930
Το Le Marbeuf garage στο Παρίσι, 1930
Το Le Marbeuf garage στο Παρίσι, 1930
Το Le Marbeuf garage στο Παρίσι, 1930
Κάθετη στάθμευση στο Σικάγο, 1940
Κάθετη στάθμευση στο Σικάγο, 1940
Ο ανελκυστήρας αυτοκινήτων της The Nash Motors στην διεθνής έκθεση Century of Progress στο Σικάγο, 1933.
Ο ανελκυστήρας αυτοκινήτων της The Nash Motors στην διεθνής έκθεση Century of Progress στο Σικάγο, 1933.

Κορινθία: Διαδικτυακή ημερίδα ενημέρωσης για τον κορωνοϊό

Previous article

Ημερίδα με θέμα: ¨Πράσινες Πόλεις για μια Βιώσιμη Ευρώπη¨ στο Καλογεροπούλειο Ίδρυμα

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published.